Klassetur til Spania!

29.06.2016, 15:21 Sommer 2016

Dag 1

Denne dagen ble brukt til reising og vi dro fra Sørli med buss i halv ti tida, og videre med tog fra Grong til Værnes. Flytiden var ca 4 timer så da vi landet i Barcelona hadde sola gått ned,men det var likevel varmt. Det tok en stund å kjøre til Pineda og hotellet vi bodde på, og det het Chekin Pineda og var et 3 stjerners hotell. Det var helt grei standard på det, men maten var ikke den beste jeg har smakt. Mye søtsaker og loff til frokost, og kjøtt til middag.

Vi fikk mat på hotellet som var satt fram bare til oss fordi vi kom så sent, og etterpå gikk vi opp på rommene våre for å sove.

Dag 2

Første dagen der nede var vi på stranda og solte oss og badet i havet. Klassen dro også på sånn flytende klatrestativ eller hva jeg skal kalle det. Resten av tida på stranda lå vi å solte oss for det meste og badet i havet. Etterpå gikk vi opp på hotellet for å skifte fordi vi skulle spise lunsj på en restaurant ved stranda, og jeg bestilte Carbonara som jeg alltid pleier å gjøre når jeg er i syden. Da alle var ferdige med å spise gikk vi å handlet litt i butikkene der alle har de samme varene, og det meste er fakevarer.

Det var også St. Hansaften i Spania den dagen bare at de kaller det for St. Juan. De feirer det med å sende opp masse raketter og tenne på kinaputter som smeller forferdelig høyt. Vi var ute i byen på kvelden og det smalt fra alle kanter, og det var mange folk ute i byen.

Smakte paella som de voksne bestilte, men det var ikke så særlig godt på grunn av at det var blekksprut i risen.

Dag 3

Tredje dagen dro vi til Water World i Lloret De Mar som er en by litt lengre nord for Pineda. Det er en stor vannpark med mange sklier og noen basseng. Hadde som mål å prøve alle skliene, men feiget ut på de skumleste og fant noen favoritter som jeg heller tok flere ganger. Vi brukte hele dagen der, og da vi kom til hotellet igjen i 7 tida ca gikk vi ut på en restaurant for å spise fordi middagen på hotellet var ikke noe å skryte av. Restauranten vi åt på var kjempefin og de hadde god mat der. Gjett hva jeg bestilte? Spaghetti Carbonara igjen  Resten av kvelden var vi bare på hotellet.

Dag 4

Den nest siste dagen i Spania var vi i Barcelona. Vi dro kl. 9 på morgenen med minibuss og en svensk guide som fortalte veldig mye om Barcelona og Spania. Første stopp var ved La Sagrada Familia som er ei diger kirke som blir bygd på hele tiden, men det var ikke så lenge til de var ferdig nå som jeg forstod det. Etterpå dro vi til Camp Nou der vi fikk dra inn på stadion, se gjestegarderoben og museet de har der. Vi var også på butikken, men det var ganske dyrt så jeg og pappa kjøpte bare en kopp. Han var med som dere kanskje forstår fordi han kan snakke spansk og har vært på klassetur før i Barcelona.

Siste stoppen var på et utkikkspunkt der man så hele Barcelona, men vi var ikke så lenge der fordi det var så varmt den dagen. Det var den varmeste dagen vi hadde i Spania. Før vi dro hjem fikk vi handle litt i Las Ramblas som er ei lang gågate med butikker, og på Placa De Catalunya der det var en del kjøpesenter.

Dag 5

Dette var siste dagen vi hadde på hotellet og i Pineda. Vi var på stranda hele dagen, og jeg og en i klassen prøvde vannskuter noe som var utrolig morsomt. Har aldri prøvd det før og skal gjerne prøve det igjen en gang. Vi spiste lunsj på den samme restauranten vi åt middag på tidligere, og senere på ettermiddagen var jeg og Anja ved bassenget å solte oss og badet.

På kvelden spilte vi billiard og prøvde flere av drinkene de hadde i baren. Spilte et par runder med billiard før vi gikk opp på rommet for å pakke.

Dag 6

Vi dro kl. 9 fra hotellet med buss til flyplassen i Barcelona. Det hadde blitt noen misforståelser fordi bussjåføren mente vi skulle dra kvart over åtte, og vi fikk høre 9 så det ble litt stressende. På flyplassen ble det litt styr da vi skulle sjekke inn bagasjen fordi de som jobba der skjønte ikke noe av systemet tror jeg, men vi kom oss gjennom til slutt. De hadde Victoria Secret på flyplassen, men rakk ikke å dra innom der fordi vi fikk dårlig tid på slutten. Det er tredje gangen jeg får for dårlig tid på en flyplass for å handle...  Da vi landet i Oslo hadde vi tre timer før neste fly videre til Trondheim og da spiste vi og handlet på tax free butikken. Flyet ble også forsinket, og da vi kom om bord fikk vi høre at det kunne bli 1 time forsinket igjen. Vi ble litt stresset fordi vi måtte rekke toget fra Værnes til Steinkjer, men heldigvis lettet vi ganske raskt likevel. Vi kom ikke hjem før 2 tida på natta og da gikk jeg å la meg med en gang fordi jeg var så trøtt.

Min favorittnettbutikk for jenter!

19.06.2016, 11:13 Sponset/Samarbeid

*sponset

Hei, lenge siden sist jeg har skrevet noe igjen fordi jeg har ikke pc enda. Den er på reparasjon, og håper på å få den fikset snart. Her om dagen mottok jeg en liten pakke fra nettbutikken GirlCode.no som er en nettbutikk for jenter. De har masse kule klær og annet stæsj, mye med emojis på og andre ting som dette dekselet jeg mottok.

Tre ting GirlCode brenner for er medmenneskelighet fordi de har produkter som er produsert under forsvarlige forhold. Dyrevelferd fordi de selger produkter som er dyrevennlig, at de ikke tester på dyr eller at det er skadelig for dem. Og tilslutt miljø fordi de selger miljøvennlige produkter.

En annen ting som jeg også er kjempefornøyd med hos GirlCode er leveringstiden. Bestilte dekselet på mandagskvelden og allerede på onsdag var det framme her jeg bor. Pleier ofte å ta fire dager hvis leveringen er rask, men GirlCode er enda raskere noe som er et stort pluss.

Følg GirlCode.no

Det står: caim * sanctuary; an invinsible circle of protection, drawn around the body with the hand, that reinds you that you are safe and loved, even in the darkest times​

Rip bloggen...

10.06.2016, 16:02 Personlig

Hei! Nå er det 18 dager siden sist jeg la ut et innlegg her på bloggen, og har ganske dårlig samvittighet for det. Tror ikke jeg har vært så lenge borte fra den noen gang, men har en grunn til det og. Pc´en min funker dessverre ikke så noen skal prøve å reparere den for meg. Har ikke noe redigeringsprogram til bildene og ingen plass å importere de heller så er liten vits i å blogge fra iPaden eller iPhonen. Får heller ikke til å lage noen design eller headere fordi pc´en jeg låner er ganske gammel og treig. Lover å være tilbake så snart jeg får min fikset!

Siden sist jeg blogget har jeg gjort en del ting. Vi har hatt skriftligeksamen i i engelsk der vi skrev om engelsktalende land som Nigeria, Jamaica og India, også får vi vite faget i muntlig på mandag. Klassen har vært på skogdag der vi lærte om rydding og planting av skog, også fikk vi hamburger, brus, kake og kaffe til mat. Jeg har vært i Namsos hos bestevenninna mi Victoria fordi vi spilte kamp mot laget hennes som vi tapte 5-1... Haha sto keeper noe som jeg ikke har gjort før noe mye. På onsdag hadde vi skoledag til kl 19.00 fordi vi måtte ta igjen valgfagtimene vi mister når vi tar buss til skolen i Nordli, og i dag arrangerte klassen friidrettsdag. Er bare 9 dager igjen til vi får ferie og det er ikke så lenge til vi skal på klassetur til Spania :D

Ane Karine Estil

Ane Estil

Mitt navn er Ane Estil, jeg er 16 år og kommer fra Lierne i Nord-Trøndelag. På bloggen min kan du lese om hverdagen min, mote, bloggdesign og skole. På fritiden fotograferer jeg og koder bloggdesigning på bestilling. Jeg har laget bloggdesign til personer fra bl.a Paradise Hotel, toppbloggere, og ei fra NRK Super serien Jenter.