Klassetur til Spania!

29.06.2016, 15:21

Dag 1

Denne dagen ble brukt til reising og vi dro fra Srli med buss i halv ti tida, og videre med tog fra Grong til Vrnes. Flytiden var ca 4 timer s da vi landet i Barcelona hadde sola gtt ned,men det var likevel varmt. Det tok en stund kjre til Pineda og hotellet vi bodde p, og det het Chekin Pineda og var et 3 stjerners hotell. Det var helt grei standard p det, men maten var ikke den beste jeg har smakt. Mye stsaker og loff til frokost, og kjtt til middag.

Vi fikk mat p hotellet som var satt fram bare til oss fordi vi kom s sent, og etterp gikk vi opp p rommene vre for sove.

Dag 2

Frste dagen der nede var vi p stranda og solte oss og badet i havet. Klassen dro ogs p snn flytende klatrestativ eller hva jeg skal kalle det. Resten av tida p stranda l vi solte oss for det meste og badet i havet. Etterp gikk vi opp p hotellet for skifte fordi vi skulle spise lunsj p en restaurant ved stranda, og jeg bestilte Carbonara som jeg alltid pleier gjre nr jeg er i syden. Da alle var ferdige med spise gikk vi  handlet litt i butikkene der alle har de samme varene, og det meste er fakevarer.

Det var ogs St. Hansaften i Spania den dagen bare at de kaller det for St. Juan. De feirer det med sende opp masse raketter og tenne p kinaputter som smeller forferdelig hyt. Vi var ute i byen p kvelden og det smalt fra alle kanter, og det var mange folk ute i byen.

Smakte paella som de voksne bestilte, men det var ikke s srlig godt p grunn av at det var blekksprut i risen.

Dag 3

Tredje dagen dro vi til Water World i Lloret De Mar som er en by litt lengre nord for Pineda. Det er en stor vannpark med mange sklier og noen basseng. Hadde som ml prve alle skliene, men feiget ut p de skumleste og fant noen favoritter som jeg heller tok flere ganger. Vi brukte hele dagen der, og da vi kom til hotellet igjen i 7 tida ca gikk vi ut p en restaurant for spise fordi middagen p hotellet var ikke noe skryte av. Restauranten vi t p var kjempefin og de hadde god mat der. Gjett hva jeg bestilte? Spaghetti Carbonara igjen  Resten av kvelden var vi bare p hotellet.

Dag 4

Den nest siste dagen i Spania var vi i Barcelona. Vi dro kl. 9 p morgenen med minibuss og en svensk guide som fortalte veldig mye om Barcelona og Spania. Frste stopp var ved La Sagrada Familia som er ei diger kirke som blir bygd p hele tiden, men det var ikke s lenge til de var ferdig n som jeg forstod det. Etterp dro vi til Camp Nou der vi fikk dra inn p stadion, se gjestegarderoben og museet de har der. Vi var ogs p butikken, men det var ganske dyrt s jeg og pappa kjpte bare en kopp. Han var med som dere kanskje forstr fordi han kan snakke spansk og har vrt p klassetur fr i Barcelona.

Siste stoppen var p et utkikkspunkt der man s hele Barcelona, men vi var ikke s lenge der fordi det var s varmt den dagen. Det var den varmeste dagen vi hadde i Spania. Fr vi dro hjem fikk vi handle litt i Las Ramblas som er ei lang ggate med butikker, og p Placa De Catalunya der det var en del kjpesenter.

Dag 5

Dette var siste dagen vi hadde p hotellet og i Pineda. Vi var p stranda hele dagen, og jeg og en i klassen prvde vannskuter noe som var utrolig morsomt. Har aldri prvd det fr og skal gjerne prve det igjen en gang. Vi spiste lunsj p den samme restauranten vi t middag p tidligere, og senere p ettermiddagen var jeg og Anja ved bassenget solte oss og badet.

P kvelden spilte vi billiard og prvde flere av drinkene de hadde i baren. Spilte et par runder med billiard fr vi gikk opp p rommet for pakke.

Dag 6

Vi dro kl. 9 fra hotellet med buss til flyplassen i Barcelona. Det hadde blitt noen misforstelser fordi bussjfren mente vi skulle dra kvart over tte, og vi fikk hre 9 s det ble litt stressende. P flyplassen ble det litt styr da vi skulle sjekke inn bagasjen fordi de som jobba der skjnte ikke noe av systemet tror jeg, men vi kom oss gjennom til slutt. De hadde Victoria Secret p flyplassen, men rakk ikke dra innom der fordi vi fikk drlig tid p slutten. Det er tredje gangen jeg fr for drlig tid p en flyplass for handle...  Da vi landet i Oslo hadde vi tre timer fr neste fly videre til Trondheim og da spiste vi og handlet p tax free butikken. Flyet ble ogs forsinket, og da vi kom om bord fikk vi hre at det kunne bli 1 time forsinket igjen. Vi ble litt stresset fordi vi mtte rekke toget fra Vrnes til Steinkjer, men heldigvis lettet vi ganske raskt likevel. Vi kom ikke hjem fr 2 tida p natta og da gikk jeg la meg med en gang fordi jeg var s trtt.

Min favorittnettbutikk for jenter!

19.06.2016, 11:13

*sponset

Hei, lenge siden sist jeg har skrevet noe igjen fordi jeg har ikke pc enda. Den er p reparasjon, og hper p f den fikset snart. Her om dagen mottok jeg en liten pakke fra nettbutikken GirlCode.no som er en nettbutikk for jenter. De har masse kule klr og annet stsj, mye med emojis p og andre ting som dette dekselet jeg mottok.

Tre ting GirlCode brenner for er medmenneskelighet fordi de har produkter som er produsert under forsvarlige forhold. Dyrevelferd fordi de selger produkter som er dyrevennlig, at de ikke tester p dyr eller at det er skadelig for dem. Og tilslutt milj fordi de selger miljvennlige produkter.

En annen ting som jeg ogs er kjempefornyd med hos GirlCode er leveringstiden. Bestilte dekselet p mandagskvelden og allerede p onsdag var det framme her jeg bor. Pleier ofte ta fire dager hvis leveringen er rask, men GirlCode er enda raskere noe som er et stort pluss.

Flg GirlCode.no

Det str: caim * sanctuary; an invinsible circle of protection, drawn around the body with the hand, that reinds you that you are safe and loved, even in the darkest times​